از خدا که پنهون نیست، از شما چه پنهون، بنده لیسانس مهندسی برق گرفتم. خوب بالاخره مهندسی گفتن. تقریبا شما از ترم اول مهندسی توقع اطرافیان رو مبنی بر اینکه کارتون درسته و می تونید برخی چیزها رو تعمیر کنید و … بالا می برید. برخی از دوستان به شوخی می گفتند آقا بعد از لیسانس برق اگه بتونیم، فوقش مهتابی خونه رو عوض کنیم.

از شوخی گذشته حتما مثل من در لحظه های بغرنجی گیر کردید که وسیله ای در منزل خراب شده و شما سردرگم شدید که حالا چه کار کنید. قربونش برم که در ایران تقریبا خدمات پس از فروش هم که تبلیغی بیش نیست. (به غیر از چند تا از برندها که واقعا خوب هستند) زنگ می زنید و طرف میاد و اگه شانس بیارید وسیله درست می شه و به شوخی می گید که آره والا، یه ۱۰۰ تومنی تو گلوش گیر کرده بود.

این روزها که همه سرشون شلوغه و گرفتارن، این موضوع خیلی بدتر شده. وقتی یه وسیله خراب می شه انگار آسمون رو سرتون خراب می شه. اصلا اینکه باید هماهنگ کنید با تعمیر کار، خودش یه فاجعه هست. که کی خونه باشید و کی طرف بیاد و …

البته شاید این به بحران میانسالی و علاقه ای که همیشه پدران میانسال به تعمیرکاری در منزل دارند بر گرده.

مدتیه که به همین دلیل، وقتی وسیله ای خراب می شه بسیار وسوسه می شم که خودم درستش کنم. البته شاید این به بحران میانسالی و علاقه ای که همیشه پدران میانسال به تعمیرکاری در منزل دارند بر گرده. هر چی که هست فعلا که جواب داده. تقریبا می تونم بگم که اگر مرحله شناخت مشکل وجود نداشته باشه (دایاگنوز) شما می تونید از پس کار بر بیایید. فقط کافیه که ابزار داشته باشید. بله. درسته، ابزار.

آقا من دارم تقریبا دیوونه ابزار می شم. از قدیم فکر می کردم که طرف چه قدر حرفه ایه هست که به یه چشم به هم زدن در یخچال رو باز کرد و بست و درست کرد و رفت. اما الان می دونم که بخش زیادی از توانمندی تعمیرکارهای عزیز در گروی ابزار خوب هست. انگار معجزه می کنید وقتی با یه دریل قوی دیوار بتنی رو راحت سوراخ می کنید و یا با یه اره برقی زنجیری کوچک، درخت ها رو هرس می کنید. اصلا وقتی برای پنچر گیری از جک برقی با شارژر فندکی ماشین و آچار بادی استفاده می کنید، نمی دونید که چه لذتی می برید.

درسته که مانند یک تعمیرکار حرفه ای مهارت ندارید و زمان زیادی انجام کار به نسبت تعمیرکار از شما گرفته خواهد شد، اما با ابزار مناسب و خوب می توانید از پس کارهای خود بر بیاید.

یه گشتی توی اینترنت زدم و چند تا مطلب در خصوص تعمیرکار شدن پیدا کردم. حتی اپلیکیشن و کتاب هم هست. ولی شما این که من می گم رو بچسب، خیالت راحت. آقا برای هر کار برو ابزار بخر. درسته که ممکنه برخی از ابزارها گرون باشه، ولی اونهایی که ازشون بارها قراره استفاده بکنید، پول خودش رو از صرفه جویی در پرداخت به تعمیرکارها در میاره.

اما عین فیلمهای آموزش رزمی که می گه انجام این حرکات در خانه ممکن است شما را دچار آسیب دیدگی کند، اگه خیلی جیگر خراب کاری و این حرفها رو ندارید، نرید به خاطر حرف من تلویزیون رو بگذارید جلوتون و شروع کنید، پیچ هاشو باز کردن. آقا از سماور و اتو و … شروع کن، بعد برو سراغ یخچال و تلویزیون و کولر گازی. در ضمن خدمت تعمیرکاران فنی و حرفه ای هم ارادت داریم، خدایی نکرده زحمت این دوستان نادیده گرفته نشده است.

  1. با این چهار وب سایت به راحتی وسایل خود را تعمیر کنید. خواندن مطلب
  2. اپلیکیشن اندروید برای تعمیرکار شدن در منزل . دریافت اپ
  3. کتاب تعمیر کار ۱۶ نوع لوازم برقی خانه خود شوید. مشخصات کتاب

درج پاسخ