این روزها بلوار مرزداران به صورت جدی میزبان دو صنف از کسب و کارها شده است. یکی بانک ها و دیگری فست فود و رستوران. کار به جایی رسیده که تقریبا تمامی بانک ها و موسسات مجاز و غیر مجاز یک شعبه در این بلوار دارند. اهالی مرزداران نه تنها از باز شدن یک فست فود، کافی شاپ و رستوران در بلوار مرکزی این منطقه سورپرایز نمی شوند، بلکه غصه دارند که این محله دنج کم کم شلوغ شده و آن حال و هوای قدیم را نخواهد داشت.

خلاقیت کافه رستوران ایتالیایی ویند در مرزداران
کافه رستوران ایتالیایی ویند در مرزداران

در این میان آن چیزی که برای من جذاب است، تلاش هر کدام از این رستوران ها برای خودنمایی و جلب توجه مشتریانی است که کم و بیش رستوران برو هم هستند. تا امروز طی این چند سال هیچ خلاقیتی از این عزیزان سر نزده بود تا اینکه دو هفته قبل یک کافه رستوران به اسم ویند افتتاح شد. درست رو به روی پمپ بنزین خیابان آریافر. جایی که من فکر می کردم یک تهدید برای این رستوران تلقی خواهد شد.

 

خلاقیت رستوران و کافی شاپ ویند در مرزداران

اما در فضای کسب و کار ایران آنقدر جای خلاقیت خالی است که کوچکترین خلاقیتی می تواند به نقطه قوت یک کسب و کار تبدیل شود. درست کنار این رستوران دیوار سفید بلند ساختمانی مرتفع دید بدی برای رستوران ایجاد کرده بود. اما همین تهدید پمپ بنزین و دیوار بلند با یک ویدئو پروژکتور حل شد. چند روزی است هوا که تاریک میشود این رستوران با استفاده از ویدئو پروژکتور تصاویر و فیلم هایی بسیار زیبا با کیفیت خوب بر روی همان دیوار سفید روبروی رستوران می اندازه و نه تنها توجه تمام سرنشینان اتوموبیل ها در صف پمپ بنزین را به خود جلب کرده، ترافیکی مختصر جلوی رستوران خود ایجاد کرده و سرنشینان خودرو ها  همه تلاش می کنند که نگاهی به تصاویر بیاندازند.

به همین سادگی

خلاقیت کافه رستوران ایتالیایی ویند در مرزداران
کافه رستوران ایتالیایی ویند در مرزداران

این کمترین خلاقیتی به قدری تاثیر گذار بوده که اسم این رستوران را از چند نفر در فروشگاه های مختلف (نانوایی، میوه فروشی، لوازم التحریر و …) در محل شنیده ام. دوست داشتم برای انگیزه دادن به مدیر این رستوران بروم و یک آفرین خشک و خالی بگویم.

درج پاسخ