پادکست بلوط سرخ جاییه که قراره با آدم‌های تاثیرگذار توی حوزه‌های مختلف، از مدیران عامل و ارشد کسب‌وکارها گرفته تا ورزشکارها، هنرمندان، پزشکان و شخصیت‌های برجسته و اثرگذار، بشینیم و از داستان‌ها و تجربیات شخصیشون بشنویم. هدفمون اینه که یه محتوای جذاب برای انتقال دانش، تجربیات و انگیزه از سوی افراد موفق به همه‌ی علاقه‌مندان به یادگیری و بهبود کارایی و عملکرد توی زندگی شخصی و حرفه‌ای ارائه بدیم.

در ادامه یه توضیحات مختصری در خصوص محتوا، شیوه‌ی اجرا، مهمون‌ها و مخاطب‌ها و محور گفتگو‌ها دادم که کمک می‌کنه بیشتر با پادکست آشنا بشید.

 

راستشو بخواهید، پادکست «بلوط سرخ» به این موارد نمی‌پردازه:

  • مسیر رشد و پیشرفت مهمون (این داستان‌ها تکراری شده، ناگفته‌های مهمون جذاب‌تره.)
  • ایجاد انگیزه برای رشد و ارتقای فردی (به جاش، مخاطب با جهان‌بینی یه فرد موفق آشنا می‌شه.)
  • ایجاد انگیزه برای کارآفرینی (ما هیچ توصیه‌ای نمی‌کنیم؛ این خود مخاطبه که با هم‌ذات‌پنداری، می‌تونه مهمون رو الگوی خودش قرار بده.)
  • نقد وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور (شنیدن این موضوعات لطفی نداره و حال و هوای ناامیدی رو منتشر می‌کنه.)
  • نصیحت و ارائه‌ی توصیه (برای شنیدن و خوندن نصیحت، منابع متنوع و زیادی وجود داره.)

به طور خلاصه، پادکست «بلوط سرخ» یه پادکست انگیزشی، کارآفرینی و نقادانه نیست. با کمک هم فضایی ایجاد می‌کنیم که با مرور ناگفته‌های صادقانه از زندگی افراد تأثیرگذار، فقط فضای تفکر و عمیق شدن رو برای مخاطب فراهم کنیم.

مهمونای پادکست

مهمونای این پادکست، از بین تأثیرگذارترین افراد، متخصصان و متفکران انتخاب می‌شن. این افراد یا خودشون سرشناس هستن، یا کسب‌وکار و برندشون برای مخاطب شناخته شده‌س، یا اثری ازشون بین مخاطبان پادکست معروفه.

مخاطبای پادکست

مخاطبای این پادکست کسایی هستن که به دنبال یادگیری از تجربیات و داستان‌های افراد موفق در حوزه‌های مختلف هستن. این افراد ممکنه در مراحل مختلف زندگی و حرفه‌ای باشن، از جوونی تا سنین پیری و به انواع صنایع و حوزه‌ها، شامل کسب و کار، ورزش، هنر، علم و سلامت علاقه‌مند باشن. اونا به دنبال انگیزه، الهام و راهنمایی برای بهبود خودشون و دستیابی به موفقیت توی زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شون هستن. گوش این مخاطبا از نصیحت‌ها و پندهایی که سایر محتواها عرضه می‌کنن پره؛ اونا صرفاً به دنبال شنیدن لحظاتی از زندگی مهمون هستن که با همذات‌پنداری، الهام بگیرن و الگویی برای طی مسیر خودشون پیدا کنن.

موضوع پادکست «بلوط سرخ»

موضوعات پادکست خیلی گسترده و متنوعه. هر قسمت به یه موضوع خاص می‌پردازه که از تجربیات و دیدگاه‌های شخصی مهمونای عزیز استخراج شده. از تجربیات کسب‌وکاری و مدیریتی تا داستان‌های زندگی شخصی، هنری و ورزشی. محور گفتگوها شامل داستان‌ها، تجربیات و درس‌هایی از زندگی و حرفه‌ی افراد تأثیرگذار هست که تا حالا گفته نشده. قرار نیست که این تجربیات جنبه آموزشی داشته باشن؛ تلاش می‌کنیم که صرفاً خود تجربه روایت بشه. برداشت‌های مخاطب از روایت یه سکانس از زندگی مهمونه که می‌تونه براش الهام‌بخش باشه.

محورهای اصلی پادکست

متناسب با مهمون و انتخابش، محورهای مشخصی برای گفتگو در نظر می‌گیریم که ضمن عدم محدود کردن مهمون برای گفتگو، یکپارچگی محتوایی برای اپیزودهای پادکست ایجاد کنه. برخی از محورها عبارتن از:

  • آرزو (در گذشته و اکنون)، تردید (در گذشته و اکنون)، ترس (در گذشته، حال و آینده)
  • آهستگی (کندزیستی و تمرکز بیشتر بر زندگی)، خلوت (تنهایی انتخابی)، انتخاب (پذیرش یا عدم پذیرش نتایج)
  • یکتایی (منحصر به فرد بودن)، کمال‌گرایی (سازگار و ناسازگار)
  • منطق (در تقابل احساس)، احساسات (ثبت لحظات زیسته)

رسانه‌ی اصلی پادکست

این پادکست برای عرضه در یوتیوب تولید می‌شه و محتوا به‌طور متناسب برای تموم رسانه‌های اجتماعی دیگه تدوین و به اشتراک گذاشته می‌شه.

تعاملات و بازی‌ها (بین میزبان و مهمون)

با توجه به اینکه ممکنه مهمونای دعوت‌شده آمادگی کافی برای روایت پیوسته از تجربیات خودشون نداشته باشن، به منظور افزایش جذابیت محتوایی و جهت‌دهی به مهمون، تعاملات و بازی‌هایی برای پادکست طراحی می‌شه. پیش از هر برنامه، متناسب با مهمون، از بین بازی‌های طراحی‌شده انتخاب و در خلال برنامه استفاده میشه.

در نهایت، برنامه دو زمینه‌ی اصلی داره:

  1. داستان‌ها و ناگفته‌هایی از زندگی مهمون
  2. تعاملات (بازی‌های) بین میزبان و مهمون

هر دو زمینه در راستای این هدف هستن که مخاطب از بینش مهمون نسبت به جهان هستی و زندگی، شناخت بیشتری پیدا کنه.

کانال‌های انتشار پادکست

می‌تونید یه سری به کانال پادکست در کست‌باکس، یوتیوب و اینستاگرام بزنید و اپیزودهای قبلی رو ببینید.

کانال پادکست در کست‌باکس
کانال پادکست در کست‌باکس
صفحه پادکست در اینستاگرام
صفحه پادکست در اینستاگرام
کانال پادکست در یوتیوب
کانال پادکست در یوتیوب

درج پاسخ